Ruski Gazprom je bil razglašen za največje energetsko podjetje na svetu

Peter Kovaljov/TASS
Vodilno ameriško analitično podjetje S&P Global Platts je objavilo lestvico 250 največjih podjetij na svetu na področju energetike. Na vrhu se je na novo znašel ruski velikan Gazprom, ki je bil lani še na tretjem mestu.

Znano je, da se Gazprom na tej ravni ne bo ustavil in bo še naprej razvijal svoje plinske posle. Šef družbe Aleksej Miller se je ravno danes pogovarjal z namestnikom premierja kitajskega državnega sveta Čanom Gaolijem, podpredsednikom kitajske družbe China Petroleum & Chemical Corp. in predsednikom organizacije PetroChina o dobavi plina na Kitajsko z ruskega Daljnega vzhoda. V medije je prišla tudi informacija, da bo predvidoma 20. decembra 2019 na Kitajsko stekel ruski plin po plinovodu Sibirska sila.

Enako aktivno poteka sodelovanje v projektu Turški tok. Svet direktorjev Gazproma je danes potrdil, da bo imela ruska družba 50% delež v skupnem rusko-turškem podjetju, kjer bo partner turški družbi Botas. Skupno podjetje se bo ukvarjalo s kopensko traso drugega kraka plinovoda.

Z vrha lestvice S&P Global Platts je padel ameriški Exxon Mobile, ki je še lani veljal za največjo energetsko družbo na svetu, letos pa je šele na 9. mestu. Prvo "peterico" poleg Gazproma sestavljajo še nemška družba E.ON, indijska družba Reliance Industries Ltd., južnokorejski Korea Electric Power Corp. in kitajska korporacija China Petroleum & Chemical Corp.

V prvi deseterici je še ena ruska energetska družba, saj je Lukoil zasedel šesto mesto. Transneft je bil označen za 14., Rosneft pa za 22. največjo družbo v svetovni energetiki. Deset največjih energetskih družb na svetu je letos prihodke povečalo za 30%, na 1,1 bilijona dolarjev.

Pri sestavljanju lestvice se upoštevajo različni dejavniki, kot so vrednost premoženja, prihodki, dobički, rentabilnost investicijskega kapitala.

Opozorilo! Vsakršno polno ali delno kopiranje gradiva Russia Beyond brez pisnega dovoljenja in neposredne povezave na originalno objavo Russia Beyond in drugih elektronskih virov se smatra za grobo kršenje zakona o avtorskih pravicah Ruske federacije. Russia Beyond in medijska hiša RT si pridržujeta pravico do reagiranja na takšne kršitve v različnih državah, tudi po sodni poti.

Preberite še: