Ko zahodni mediji izgubijo sled za ruskim predsednikom

Najboljši dokaz, da je nastopil čas kislih kumaric je, ko si zahodni mediji začnejo postavljati vprašanje, kam je izginil ruski predsednik Vladimir Putin. O tem, da ga v javnosti ni bilo mogoče videti že od 1. julija, so se pri britanskem Independentu razpisali 7. julija, pa čeprav so na spletni strani Kremlja še dan prej objavili fotografijo njegovega srečanja z guvernerjem Sevastopola Sergejem Menjailom.

V članku z naslovomKje je Vladimir Putin? Ruski predsednik je odpovedal vrsto srečanj po dolgi odsotnosti iz javnosti so zapisali, da ga je bilo zadnjič mogoče videti  med obiskom na Finskem, kjer je opozoril, da utegne Kremelj sprejeti določene ukrepe, če se bo država gostiteljica pridružila Natu.

Po besedah ruskega informativnega kanala RBC je Putin za nedoločen čas preložil srečanje na temo turizma na Altaju, ki bi moralo potekati 5. julija. Prav tako naj bi odpovedal srečanja, ki bi se morala 7. julija odvijati v Novgorodu ob obisku rudarsko-metalurškega podjetja Akron.

Neimenovan vir »blizu Kremlja« je za Gazeto.ru povedal, da »se predsednik želi osredotočiti in ne želi, da bi ga motili. Potovanja po pokrajinah naj bi prestavil bliže k volitvam – na avgust in september.« Putinov tiskovni predstavnik Dmitrij Peskov je zanikal, da bi Putin srečanja odpovedal, “češ da sploh niso bila dokončno potrjena.”

V ponedeljek zvečer so ga Rusi vendarle spet lahko videli tudi “v živo” in ne samo na fotografijah. Obiskal je samostan Vaalam v republiki Kareliji, kjer se je srečal z ruskim patriarhom Kirilom. Srečanje dokazuje, da Putin veliko pozornost namenja religioznim temam, ki so vseskozi tudi v središču pietetnih slovesnosti ob ruski kapleici pod Vršičem, ki letos praznuje 100. obletnico. Na slovesnosti pričakujejo tudi Putina.

Ugibanja o tem, kje se predsednik nahaja, so nazadnje krožila marca 2015, ko se je voditelj Rusije za nekaj dni umaknil pred očmi javnosti. Po nekaterih govoricah naj bi bil mrtev, po drugih naj bi ga strmoglavili, slišati pa je bilo mogoče tudi, da je dobil otroka ter da je zbolel, kar so v Kremlju odločno zanikali.

© Rossijskaja Gazeta. Vse pravice pridržane.