Evropski parlament o »boju proti propagandi«, Rusijo izenačili z ISIS-om

V evropskem parlamentu razpravljajo o ukrepih, s katerimi bi se borili proti »propagandi Rusije in Islamske države«. Kritični evroposlanci so dogajanje označili za »nevarno in noro histerijo« ter »žalitev inteligence Evropejcev«.

V evropskem parlamentu razpravljajo o resoluciji, s katero bi pripravili nove ukrepe za boj proti »propagandi Rusije in ISIS«, poroča RT.

Evropski poslanci bodo danes glasovali o predlogu nezavezujoče resolucije, ki poziva EU, da se »odzove na informacijsko vojno Rusije in islamističnih teroristov z več pozitivnega sporočanja, ozaveščanjem in izobraževanjem na področju informacijske pismenosti«. O predlogu so pred glasovanjem razpravljali na plenarnem zasedanju. V poročilu, ki ga je zapisala Poljakinja Anna Fotyga iz stranke Evropskih konzervativcev in reformistov (ECR), je zapisano, da Rusija želi »vsiljevati strah in razdeliti Evropo« poleg terorističnih organizacij, kot je Islamska država.

»EU je pod naraščajočim pritiskom dezinformacij držav, kot je Rusija, ter nedržavnih igralcev, kot so ISIS/Daeš, Al-Kajda in druge nasilne džihadistične teroristične skupine, ki spodbujajo nasilje, ter uporabljajo psevdonovičarske agencije in internetne trole, da bi izzvali demokratične vrednote in razdelili Evropo,« so zapisali v obvestilniku evropskega parlamenta.

Med »propagandnimi orodji« je bila omenjena tudi televizijska hiša RT, poročilo pa sporoča, da ima Moskva vpliv na medijske trge in družbe v EU ter drugih državah. Fortyga je Evropskemu parlamentu dejala, da so tarča ruske propagande »z uporabo številnih orodij, kot je Russia Today«, tudi državljani Združenih držav Amerike.

»Noro je, da isto poročilo vključuje grožnjo tako ISIL kot Rusije, saj kaže, da se je ljudem zmešalo in so izgubili občutek za realnost,« je dogajanje komentiral francoski poslanec Jeal-Luc Schaffhaueser, ki je dodal, da so razmere prišle tako daleč, da več ne ve, »ali naj se joka ali naj se smeje«.

»Rusija nujno potrebuje sovražnika, pa naj bo to Evropska unija ali kdo drug, ki ga lahko krivi za svoje slabosti. Nihče (v parlamentu) ne želi priznati, da je ideologija EU pripeljala do trenutne situacije, do ekonomskega, socialnega in političnega kaosa povezave,« je še dodal Schaffhaueser. »Imamo srečo, da obstajajo ruski in drugi mediji, ki nastopajo proti uradni propagandi. V Evropi njene inštitucije in parlament nočejo videti očitnega, nočejo videti resnice. Jaz pravim, da imamo srečo, saj je v nevarnosti evropska demokracija,« meni Francoz.

Oglasil se je tudi španski poslanec Javier Couso Permuy, ki je poročilo označil za »žalitev inteligence Evropejcev«. »To poročilo je noro. Spodbuja histerijo proti Rusiji in nekakšen neo-mccartizem v Evropi. Gre za karikaturo Rusije. To je nevarno poročilo. Usmerjeno je h konfrontaciji in napada svobodo informacij. Da postaviš teroristične skupine kot je Daeš, ki objavlja posnetke mučenja in umorov, v isti stavek kot članico varnostnega sveta in drugih mednarodnih organizacij, ki jih spoštujemo, je žalitev inteligence Evropejcev,« je povedal Španec.

Medtem se je oglasil tudi desničarski poslanec britanske stranke UKIP James Carver, ki ga je poročilo »zaskrbljujoče spominjalo na hladno vojno«. »Diplomacija in odvračanje sta delikatna mehanizma. Izbruh lahko uide izpod nadzora in nas popelje tja, kamor verjemite, da ne želi nihče v tej dvorani. Morate končati z vašim neokolonializmom in zagovarjanjem še več Evropske unije ter se naučiti težkih lekcij iz hladne vojne,« je povedal Britanec.

Podobno poročilo o Rusiji so medtem objavili tudi v Veliki Britaniji. Andrew Foxall, direktor Študijskega centra za Rusijo pri konzervativnem možganskem trustu Henry Jackson Society, je objavil dokument z naslovom Putinovi uporabni idioti, ki predlaga radikalne napade na ljudi, ki simpatizirajo z Rusijo. Foxall simpatizerje Rusije smatra za nekredibilne politike in plačance Kremlja. Omenjenih je več ljudi, ki so predstavili svoje poglede za televizijo RT, med njimi je tudi bivši vodja UKIP Nigel Farage, ki je znan po kritičnem odnosu do EU in je bil glavni obraz kampanje za Brexit.

»Številni od teh ... so se pojavili na RT. Če so prejeli honorar za nastop, potem so dobili tudi denar iz Kremlja, s čimer se je vzpostavila finančna vez med njimi, njihovimi organizacijami in Moskvo,« je poudaril Foxall in dodal, da želi Kremelj z »močnim investiranjem« v ruske medije vplivati na javno mnenje v Evropi.

© Rossijskaja Gazeta. Vse pravice pridržane.