Večernji list: Rusija in IS vodita propagandno-hibridno vojno proti EU

Hrvaški Večernji list v prispevku o resoluciji evropskega parlamenta proti ruski propagandi piše, da so odkrili celo verigo podjetij, družb ter domnevnih medijskih založnikov, ki postopoma in načrtovano zavzemajo celoten medijski prostor posameznih članic EU. Svoje obtožbe ne podkrepijo z nobenim dokazom.

“Vojna o kateri govorimo, ni klasična vojna, ampak – informacijska, pravzaprav dezinformacijska, 'hibridna' vojna,  v Poročilu, ki je bil podlaga za resolucijo, pa je izpostavljeno, da obstajata dve nevarnosti – Rusija in Islamska država!” so zapisali v hrvaškem dnevniku.

Dodajajo, da se je evropski parlament podal v akcijo, ker se je pokazalo, da Kremelj s pomočjo nove hibridne vojne postopoma že prevzema nadzor nad celimi političnimi strankami, ter celo volivce usmerja, da izbirajo proruske politike. Primer so nedavne volitve v Bolgariji.

Da bi se zoperstavili kampanji proti Evropski uniji, so člani evropskega parlamenta oblikovali osnovni dokument – resolucijo z imenom “O strateški komunikaciji EU za borbo proti propagandi, ki jo proti njej vodijo tretje strani".

“Avtorji resolucije so ugotovili, da je do uspešne infiltracije ruske in propagande Islamske države prišlo zaradi velike propustnosti družbenih omrežij in medijev, ki jih nihče ne nadzira. Te preko stalnega 'prepisovanja' nekritično prenašajo popolnoma lažne in ponarejene informacije, ki nastajajo v zelo profesionalnih okoliščinah in službah, ki jih financira ruska vlada.

Zaradi tega nameravajo znotraj EU okrepiti “vezano” strateško komuniciranje na vseh področjih, še zlasti pa med EU in zvezo Nato, pozdravljajo pa se pobude, ki bi javnost, zlasti mlado, spomnile, “kako je bil v komunizmu videti bratski objem”.

Govorijo tudi o potrebi po razlikovanju med kritiko ter propagando in dezinformacijo, da se napori proti ruski propagandi ne bi ocenjevali kot cenzura. Evropski center za strateško komuniciranje je treba okrepiti, saj v nekaterih vzhodnoevropskih članicah obstaja celo do 100 spletnih strani in portalov, ki so “del mreže ruske propagande", zaključuje Večernji list.

© Rossijskaja Gazeta. Vse pravice pridržane.