Rusija in Kitajska dali veto na resolucijo OZN o Alepu

Rusko zunanje ministrstvo je opozorilo na lažno propagando o razmerah v vzhodnem Alepu glede varnosti civilistov in humanitarne pomoči. "Danes se takšna pomoč dejansko nudi in se to ne počne le v besedah, ampak v dejanjih ruske strani," so zapisali na ministrstvu. Sprašujejo se, ali morda zahodne države želijo ščititi "svoje" teroriste in ekstremiste pred uničenjem.

V varnostnem vetu OZN so glasovali o predlogu resolucije, ki bi zahtevala takojšnjo prekinitev spopadov v vzhodnem Alepu. Rusija in Kitajska sta na glasovanju dali veto proti resoluciji, dokumentu je nasprotovala tudi Venezuela, medtem ko jo je preostalih 11 članic predlog podprlo.

Dokument, ki so ga pripravili Egipt, Španija in Nova Zelandija, je zahteval prekinitev vojaških spopadov v Alepu v roku 7 dni. Premor naj bi po besedah predlagateljev omogočal varno dostavo humanitarne pomoči in vzpostavil pogoje za obnovo pogovorov o politični rešitvi konflikta v Siriji.

Zunanje ministrstvo Rusije je predlog resolucije v varnostnem svetu OZN ostro obsodilo. Na ministrstvu so izrazili ogorčenje zaradi »propagandne kampanje pod vodstvom Pariza in Londona o domnevni zaskrbljenosti zaradi bojnih spopadov v vzhodnem Alepu, razmer glede varnosti civilistov in dostavi nujne humanitarne pomoči«.

»Naši 'zaskrbljeni' francoski in britanski kolegi zagotovo vedo, da se danes takšna pomoč prebivalcem Alepa dejansko nudi in se to ne počne v besedah, ampak v dejanjih ruske strani, med drugim preko Ministrstva za obrambo Rusije in Centra za pomiritev sprtih strani v Hmejmimu ter preko zračno-vesoljskih sil Rusije,« so zapisali in dodali, da pozivi zahodnih prestolnic k prekinitvi ofenzive na vzhodni Alep spominjajo na »zadnji in obupan poskus«, da bi zaščitili »svoje« teroriste in ekstremiste. »Ravno oni izkoriščajo civiliste za 'živi ščit', obstreljujejo in minirajo civilno infrastrukturo, humanitarne koridorje.«

Po včerajšnjih podatkih iz Damaska je sirska vladna vojska prevzela nadzor nad 65% ozemlja v Alepu, ki je bilo po letu 2012 pod nadzorom sirski vladi nasprotnih sil.

Poleg tega je postalo znano, da je v že omenjenem napadu na rusko mobilno bolnišnico v Alepu, v katerem sta umrli dve bolničarki, poškodbe utrpel tudi novinar televizijske hiše RT Somar Abudijab, kar je sporočila glavna urednica Margarita Simonjan.

© Rossijskaja Gazeta. Vse pravice pridržane.