The Intercept: Washington Post z lažnimi novicami ustvarja dobiček

V zadnjih šestih tednih je Washington Post objavil dve zgodbi o domnevni ruski grožnji, ki sta postali viralni, na koncu pa sta se izkazali za lažni. Washington Post je objavil popravke, ki pa so bili objavljeni z velikim zamikom, hkrati pa skriti nekje na dnu, kar pomeni, da jih večina bralcev sploh ni opazila. Kot piše The Intercept, se je objava lažnih novic za WP izkazala kot zelo dobičkonosna.

Kot prvo lažno zgodbo, ki jo je objavil Washington Post, Glenn Greenwald navaja zgodbo o tem, da Rusija stoji za množičnim pojavom t.i. portalov z lažnimi novicami, o čemer so poročali s sklicevanjem na anonimno skupino PropOrNot, od katere so se  po valu ostrih kritik distancirali.

Druga lažna zgodba, ki jo je objavil Washington Post, govori o tem, da so ruski hekerji uspeli vdreti v ameriško električno omrežje. Pozneje je WP objavil demanti, v katerem so priznali, “da incident ni povezan s poskusom Rusov, da bi vdrli v omrežje”, sploh pa obstaja možnost, da se v resnici ni nič zgodilo.

“Washington Post si ni vzel časa niti, da bi poklical v podjetje pod vprašajem – kar je osnovni korak novinarske odgovornosti. Obveščevalci, ki so vztrajali na anonimnosti, so jim prišepnili, da se je to zgodilo. To v nobenem primeru ni zgled dobrega novinarstva,“ je mogoče prebrati v članku. V njem med drugim izpostavijo ironijo, ko Washington Posta, ki sam objavlja lažne novice, hkrati vodi tudi kampanjo proti lažnim novicam.

Pri The Interceptu nadaljujejo, da je “lažne zgodbe” na družbenih omrežjih agresivno propagiral tudi izvršni urednik Washinton Posta Marty Baron, ki je hkrati na podlagi škandala Pizzagate dokazoval, “kako lažne novice škodijo običajnim ljudem.”

In prinašajo koristi tistim, ki jih širijo, med drugim tudi Washington Postu. Marty Baron se je pred kratkim hvalil, kako dobičkonosen je postal njegov časopis. To je zato, ker novinarji – tudi tisti pri Postu – agresivno promovirajo originalne in senzacionalistične zgrešene zgodbe, s čimer zagotovijo, da postanejo viralne, kar Postu prinese ogromen obisk,"so zapisali pri The Interceptu.

Opozorilo! Vsakršno polno ali delno kopiranje gradiva Russia Beyond brez pisnega dovoljenja in neposredne povezave na originalno objavo Russia Beyond in drugih elektronskih virov se smatra za grobo kršenje zakona o avtorskih pravicah Ruske federacije. Russia Beyond in medijska hiša RT si pridržujeta pravico do reagiranja na takšne kršitve v različnih državah, tudi po sodni poti.