Facebook je blokiral objave RT do konca inavguracije Trumpa

RT se je znašel pod blokado Facebooka in lahko na družbenem omrežju trenutno objavlja samo gola besedila. Šlo naj bi za napako Facebookovih algoritmov, do katere je prišlo med prenašanjem zadnje tiskovne konference Baracka Obame. Organizacija združenih narodov pa je ta kanal medtem vključila v svojo interno mrežo.

Medijski hiši RT so blokirali večino možnosti objavljanja na svojih Facebook strani. Kot kaže, bo takšna blokada trajala do sobote ob 22.25 po moskovskem času (14.25 po vzhodnoameriškem) in bo tako pokrila celotno inavguracijo novoizvoljenega predsednika ZDA Donalda Trumpa.

RT lahko trenutno na Facebooku objavlja samo gola besedila, ne more pa objavljati člankov, povezav, videoposnetkov, fotografij, prenosov, GIF datotek in podobno. Kot kažejo viri same televizijske hiše, je takšno prepoved očitno sprožila nepravilna blokada ob prenosu zadnje tiskovne konference odhajajočega predsednika Baracka Obame. Facebookovi algoritmi so namreč narobe ocenili, da je ruska televizijska hiša kršila pravice za prenašanje konference, ko je za »streamanje« uporabljala enake parametre kot nekateri drugi mediji, čeprav je v resnici imela potrebne pravice. Za rešitev problema se bodo morali obrniti na predstavnike Facebooka.

Vodja RT za družbena omrežja Ivor Crotty je sporočil, da je »blokada na podlagi pravic za prenašanje v živo očitno del napake algoritmov, ki niso priznali pravic, ki so jih pridobili izdajatelji televizijskih programov«. Izrazil je upanje, da bo problem rešen v najkrajšem možnem času.

»Čeprav je Facebook močan distributer neposrednih prenosov, pa ima težave s posledicami glede pravic. RT bo še naprej na Facebooku objavljal objave, ki bodo vsebovale samo tekst, dokler problem ne bo rešen,« je dodal Crotty.

RT je v pojasnilu javnosti na Facebooku sporočil, da že delajo na tem, da bi problem čimprej odpravili. Pod glavno objavo gledalcem in bralcem priporočajo, da spremljajo kanal preko spletne strani, Twitterja, aplikacije ali dodatka k spletnemu brskalniku.

Ob dogodku ne manjka referenc na različne obtožbe o "ruskih hekerjih" in "lažnih novicah". Crotty je tako na Twitterju objavil anketo, kjer kot odgovor na vprašanje, kdo stoji za to blokado, med odgovori ponuja tudi "ruske hekerje", PropOrNot in "grešnega kozla po vaši izbiri".

Medtem pa je Organizacija združenih narodov v New Yorku vključila RT v svojo mrežo. Kot poroča RT, je ruski ambasador pri OZN Vitalij Čurkin izjavil, da njihove oddaje gledajo praktično vsi politiki in diplomati, televizijsko hišo pa je pohvalil zaradi njenega poguma in uporniške drže, zaradi katerih jo v OZN spoštujejo in o njenih vsebinah tudi resno razpravljajo.

"Mislim, da sta OZN in RT dve najbolj znani kratici na svetu. Seveda je OZN institucija, ki obstaja že dolgo, RT pa je mlada televizija, a sta oba hrabra, energična, nadarjena in uporna," je dejal.

Strokovnjak za geopolitiko Patrik Heningsen je mnenja, da ima ta kanal svoj lasten slog in raznolikost, zaradi katerih je zelo priljubljen med gledalci. Po njegovih besedah so kritike proti RT povezane predvsem s tem, da ima kanal svoje lastno stališče, ki se razlikuje od stališč drugih svetovnih medijev, kar je po eni strani neprijetno za nekatere zahodne kritike, po drugi strani pa zelo privlačno za številne gledalce, ki želijo slišati tudi drugačna stališča.

Opozorilo! Vsakršno polno ali delno kopiranje gradiva Russia Beyond brez pisnega dovoljenja in neposredne povezave na originalno objavo Russia Beyond in drugih elektronskih virov se smatra za grobo kršenje zakona o avtorskih pravicah Ruske federacije. Russia Beyond in medijska hiša RT si pridržujeta pravico do reagiranja na takšne kršitve v različnih državah, tudi po sodni poti.