RT "trobilo Vladimirja Putina”, Simonjan pa “gospodarica ruske propagande"

Po zaslugi dosjeja FBI, CIE in NSA, v katerem zaključujejo, da je ruska televizijska postaja RT “omogočila zmago Donalda Trumpa, ker so mu dali javno podporo”, se je ruska televizijska postaja RT v angleškem jeziku spet znašla v središču zanimanja svetovnih medijev. Na muho so tokrat vzeli tudi odgovorno urednico RT Margarito Simonjan.

»Znotraj RT, mednarodnega trobila Vladimirja Putina v angleškem jeziku«, se glasi naslov članka na spletni strani televizijske postaje CBS, v katerem pojasnijo, da je ruska televizijska postaja RT dostopna v 100 državah, oddaja v šestih jezikih, plačuje pa jo Kremelj.

V članku nadaljujejo, da je dopisnica CBS-a Elizabeth Palmer obiskala moskovski studio RT prav na dan, ko je Facebook blokiral spletno stran RT, ki so jo v poročilu ameriških tajnih služb označili kot “neposredno kampanjo Kremlja za spodkopavanje vere v ameriško vlado in podžiganje protestov”.

Največji protest, t. i. pohod milijona žensk, je konec tedna potekal v številnih ameriških mestih, na njem pa so obsodili politiko novega ameriškega predsednika Donalda Trumpa. Večina organizacij, ki so sodelovale na protestu, naj bi prejemala finančno podporo razvpitega Georga Sorosa. Kot je nekaj dni pred inavguracijo poročala ruska tiskovna agencija Sputnik, so se v številnih mestih po ZDA pojavili oglasi, ki so ponujali 2,500 dolarjev za organizacijo protestov proti Trumpu ter 50 dolarjev na uro, če se zavežeš, da boš sodeloval na vsaj šestih protestih. Kdo torej podžiga proteste v ZDA?

»RT in njena sestrska tiskovna agencija Sputnik ponujata temačen pogled na disfunkcionalno Ameriko,« so poudarili pri CBS. Precej več pozornosti kot Simonjanovi, ki pravi, da so ZDA storile ogromno napak po celem svetu, zato nimajo moralne pravice, da bi pridigale drugim, so namenili njenim kritikom.

Nekdanji uslužbenec ruske državne tiskovne agencije, zdaj pa novinar »neodvisnega« časopisa Moscow Times, kot so ga predstavili, je denimo izpostavil cilj Kremlja: »Zahod poskušajo pripeljati na isti nivo kot Rusijo, želijo dokazati, da so vaše ustanove prav tako zlagane kot naše, da mediji niso svobodni, politiki pa so tako lažnivi in skorumpirani kot naši.«

Pri CBS članek zaključujejo z naslednjim opozorilom: »Če bo propaganda delovala, bodo še posebej mladi Rusi izgubili vero v demokracijo in bodo prenehali agitirati za politične spremembe, mladi Američani pa bodo izgubili vero v svojo državo.«

RT, natančneje Margariti Simonjan, 36-letni šefici redakcije RT v angleškem jeziku in vršilki dolžnosti odgovorne urednice agencije Rusija danes, so se posvetili pri argentinskem časopisu La Nacion. Zapisali so, da so njeno ime v poročilu ameriških tajnih služb omenili kar 27-krat in da sodi med 20 najbolj vplivnih Rusinj.

»Tajne službe so nas kritizirale, ker smo objavljali konkretna dejstva o Hillary Clinton. Če je to naš zločin, kje sta tu novinarstvo in svoboda govora,« je Simonjanova odgovorila na obtožbe.

Simonjan je dve leti preživela v ZDA, pri komaj 19 letih je poročala o vojni v Čečeniji, pri 22 letih pa je postala dopisnica iz Kremlja, »kar pomeni, da je bila naslednja 3 leta vsak dan v stiku s Putinom. Po zaslugi tega zbližanja si je izborila zaupanje ruskega voditelja in vse nomenklature. Za nagrado je bila pri komaj 25 letih imenovana za glavno urednico Russia Today (od leta 2013 se imenuje RT),« so zapisali pri La Nacionu, ki ga povzema Inosmi.ru.

Eden od glavnih ciljev »mlade gospodarice ruske propagande«, ki ji v ZDA pravijo »najbolj nevarna novinarka«, je »končati zahodne delitve na 'marginalno' in 'mainstream'«. »Kako jih ni sram domnevati, da imajo pravico odločati, kdo lahko upravlja s svetom, kdo pa ne, po vsem, kar so naredili: vojne, smrti, krvavi konflikti po vsem svetu!« so zaključili z njenim citatom.

Opozorilo! Vsakršno polno ali delno kopiranje gradiva Russia Beyond brez pisnega dovoljenja in neposredne povezave na originalno objavo Russia Beyond in drugih elektronskih virov se smatra za grobo kršenje zakona o avtorskih pravicah Ruske federacije. Russia Beyond in medijska hiša RT si pridržujeta pravico do reagiranja na takšne kršitve v različnih državah, tudi po sodni poti.