Je Amnesty International “instrument propagande"?

Včeraj so slovenski in svetovni mediji množično objavljali poročilo človekoljubne organizacije Amnesty International z naslovom »Človeška klavnica«, v katerem trdijo, da je sirska vlada med leti 2011-2015 v vojaškem zaporu v Siriji obesila med 5 do 13 tisoč ljudi. Neodvisni novinarji in strokovnjaki poudarjajo, da za svoje trditve niso predstavili enega samega kredibilnega dokaza, zastavlja pa se tudi vprašanje, zakaj so prav zdaj ponovno objavili poročilo, ki ga je omenjena organizaciji prvič objavila že leta 2015. Rusija je Amnesty International že večkrat obtožila, da je predvsem “instrument propagande”.

Neodvisna kanadska novinarka Eva Bertlett, ki je v zadnjih letih večkrat obiskala Sirijo, je na svojem Facebook profilu zapisala, “da dokazi temeljijo na govoricah anonimnih ljudi, ki ne živijo v Siriji. Številke same so ekstrapolacije, ki jih ne bi sprejel noben znanstvenik ali sodišče. Gre za tabloidno poročanje in fiktiven stil pisanja - od senzacionalističnega naslova »Človeška klavnica« do zadnjega odstavka”.

Sirski predsednik Bašar al Asad se je že leta 2015 na obtožbe o zlorabah v sirskih zaporih odzval z besedami, da ni nikakršnega dokaza o vpletenosti sirskih oblasti v zlorabe ljudi v sirskih zaporih. Dejal je, da je Damask pripravljen na “pravično in objektivno preiskavo”, v kateri bi prišli do dna omenjenim obtožbam.

“Gre za smešne obtožbe. Rad bi slišal obtožbe o usmrtitvah s strani skrajnežev v vzhodnem predmestju Damaska, preden so se skrajneži umaknili v Idlib. Več kot 100 ljudi je bilo usmrčenih. Rad bi, da bi Amnesty International povedal o usmrtitvah civilistov, vojakov in policijskih uradnikov, ki so bili ubiti na mestu. O številnih usmrtitvah obstajajo celo posnetki,” se je na vnovično objavo poročila odzval član sirskega parlamenta Fares Šehabi, ki ga citira agencija Sputnik.

Pojasnil je, da so skrajneži zadnjikrat izvajali množične usmrtitve civilistov in vojnih zapornikov med osvobajanjem vzhodnega Alepa, o čemer zahodni mediji niso poročali. Dejal je še, da Zahod že ves čas vojne zavaja glede Sirije, za kar je navedel primer kemičnega napada v Gouti v predmestju Damaska leta 2013, v katerem je bilo ubitih 1,500 civilistov. Skrajneži in vlada so za napad krivili drug drugega, zahodni mediji pa so s prstom nemudoma pokazali na Bašarja al Asada.

Pulitzerjev nagrajenec Seymour Hersh, natančna analiza uglednega Massachusetts Institute of Technology (MIT) in ne nazadnje tudi nekdanja preiskovalka Haaškega sodišča Carla del Ponte dokazujejo, da je šlo za delo sirskih upornikov, ki naj bi tako poskušali izzvati »humanitarno intervencijo«.

Amnesty International je bil že večkrat tarča kritik Rusije, Kitajske in celo ZDA, češ da objavljajo zavajajočo informacijo ter da gre za “instrument propagande in informacijske vojne”.

Amnesty International vztraja, da gre za neodvisno organizacijo, ki je ne financirajo vlade. Po drugi strani za izobraževanje na področju človekovih pravic prejemajo denar vladnih agencij, med drugim ameriškega State Departmenta, evropske komisije, britanskih oblasti, mediji pa poročajo tudi, da je eden od večjih financerjev ameriški filantrop madžarskega rodu George Soros, v zadnjem času pa tudi števili arabski bogataši.

Opozorilo! Vsakršno polno ali delno kopiranje gradiva Russia Beyond brez pisnega dovoljenja in neposredne povezave na originalno objavo Russia Beyond in drugih elektronskih virov se smatra za grobo kršenje zakona o avtorskih pravicah Ruske federacije. Russia Beyond in medijska hiša RT si pridržujeta pravico do reagiranja na takšne kršitve v različnih državah, tudi po sodni poti.