Kommersant razkril, kako so sporne Siemensove turbine končale na Krimu

wikipedia.org
Pred časom je nastal škandal, ko so na Krim kljub sankcijam prišle štiri turbine nemškega koncerna Siemens.

Plinske turbine nemškega koncerna Siemens je najprej kupilo eno rusko podjetje, ki jih je potem preprodalo drugemu podjetju, ki je turbine dejansko kljub sankcijam dostavilo na Krim, razkriva ruski čanik Kommersant.

Po podatkih novinarjev tega časnika je marca 2015 Siemens delniški družbi Tehnopromeksport prodal štiri plinske turbine za termoelektrarno Taman. To rusko podjetje je pozneje prodalo turbine drugemu d.o.o.-ju s čisto enakim imenom, ki postavlja dve termoelektrarni na Krimu. Po navedbah ruskega časopisa je bil posel vreden 152,4 milijona evrov.

Slednje podjetje, ki je sicer pod okriljem državne korporacije Rosteh, je že prej izjavilo, da so bile turbine za TE Tavrida in TE Balaklava kupljene na sekundarnem trgu.

Kot smo pisali, je pred časom izbruhnil škandal, ko so se v zahodnih medijih pojavila poročila, da so bile štiri Siemensove turbine premeščene iz Tamana na polotok Krim, ki pa je po priključitvi k Rusiji pod sankcijami Evropske unije in tako ne bi smel dobiti Siemensove opreme.

Kommersant je spomnil, da so bile potem uvedene nove sankcije proti krimskim termoelektrarnam in generalnemu direktorju le-teh, namestniku ministra za energetiko, šefu oddelka na ministrstvu in Siemensovemu servisnemu podjetju v Rusiji.

Predstavniki Siemensa so vložili tožbo proti odgovornim strukturam Rosteha, ki jo bo 18. septembra obravnavalo arbitražno sodišče v Moskvi. Pravnik odvetniške pisarne A2 Maksim Safiulin je izrazil prepričanje, da bodo najbrž neuspešni zaradi lastninske pravice, tj. pravice do svobodnega razpolaganja s svojo lastnino, ki jo je kupilo zadnje podjetje, povzema poročanje Interfaks.

Opozorilo! Vsakršno polno ali delno kopiranje gradiva Russia Beyond brez pisnega dovoljenja in neposredne povezave na originalno objavo Russia Beyond in drugih elektronskih virov se smatra za grobo kršenje zakona o avtorskih pravicah Ruske federacije. Russia Beyond in medijska hiša RT si pridržujeta pravico do reagiranja na takšne kršitve v različnih državah, tudi po sodni poti.