Ruski organi: Radioaktivni rutenij-106 ni uhajal iz ruskega podjetja na Uralu

Aleksander Saverkin/TASS
Ruska medresorska komisija je sporočila, da ni odkrila kršitev v podjetju Majak (deluje pod okriljem korporacije Rosatom) in to podjetje ni moglo biti odgovorno za pojav radioaktivnega izotopa rutenij-106 v ozračju, ki se je septembra in oktobra razširil nad vso Evropo, poročajo ruski mediji.

V gradivih preiskave je zapisano, da nadzorne službe v svojih meritvah v podjetju niso odkrile vsebnosti rutenija-106 ter prav tako niso odkrile kršitev v delovanju tamkajšnjega sistema monitoringa radioaktivnega sevanja.

Tudi iz ruske nadzorne agencije Rostehnadzor so sporočili, da agencija v podjetju ni našla znakov uhajanja radioaktivnih snovi. Predstavnik Aleksander Ribas je v izjavi za novinarje dodal, da so največjo vsebnost rutenija-106 v Evropi sicer izmerili v Romuniji.

Pri komisiji so omenili možnost, da bi se lahko rutenij-106 pojavil zaradi padajočega satelita, vendar Inštitut za vesoljsko politiko spodbija to možnost, ker da sateliti, ki so se takrat znašli v atmosferi, zelo verjetno niso vsebovali te snovi, o uporabi le-teh pri satelitih pa bi po obstoječem protokolu morali biti tudi vnaprej obveščeni.

Sledi rutenija-106 so sicer odkrili v vrsti evropskih držav, tudi v Rusiji in Sloveniji, vendar količina snovi ni bila nevarna za zdravje ljudi in okolja. Nemški znanstveniki so kot potencialni vir uhajanja snovi omenjali območje Urala. Pri nekaterih domačih in številnih zahodnih medijih so novinarji sumili, da bi lahko pojav rutenija-106 povzročile nepravilnosti v omenjenem podjetju Majak. Rosatom je že prej zanikal odgovornost.

Preberite tudi, kaj so na to temo izjavili v Rosatomu in kaj ljudem glede te teme priporočajo ruski strokovnjaki.

Opozorilo! Vsakršno polno ali delno kopiranje gradiva Russia Beyond brez pisnega dovoljenja in neposredne povezave na originalno objavo Russia Beyond in drugih elektronskih virov se smatra za grobo kršenje zakona o avtorskih pravicah Ruske federacije. Russia Beyond in medijska hiša RT si pridržujeta pravico do reagiranja na takšne kršitve v različnih državah, tudi po sodni poti.

Preberite še: