Kako je eno navadno dekle iz Moskve s kolesom prepotovalo vso Rusijo!

Anya’s Adventures
Anna Rodniščeva je prepotovala več kot 11.000 km od Japonskega do Črnega morja, spala na poljih in avtobusnih postajališčih, spoznala zelo različne ljudi in premagala nešteto težav. Njeno življenje ne bo nikoli več enako.

• Obiščite našo spletno stran in vklopite potisna obvestila, ko vas zaprosi za to: https://si.rbth.com
  • Namestite storitev VPN na svoj računalnik in telefon, da boste imeli dostop do naše spletne strani tudi v primeru blokiranja

"Takšna izkušnja zelo spremeni človeka. Spomnim se, da sem mislila, da si takšne pustolovščine upajo le neki drugi čudaki, jaz pa tega ne bi zmogla. Prvo potovanje je resnično razširilo meje moje zavesti. Spoznala sem, da če je mogoče s kolesom prepotovati vso Rusijo, potem je mogoče početi tudi toliko drugih stvari, ki niso povezane s potovanji," razmišlja novopečena popotnica.

Odločila se je, da poskusi

V Vladivostoku

Anna Rodniščeva, stara 25 let, ni bila nikoli profesionalna športnica in je kolesarila le po parku v soseski. Nekega dne pa se je tako naveličala dolgočasnega mestnega življenja (dekle je delalo kot fotografinja v Moskvi), da se je odločila narediti nekaj res nepremišljenega. Z denarjem, ki ga je dala na stran, se je odpravila na veliko kolesarsko potovanje. Leta 2022 je dekle treniralo na razdalji Moskva-Soči (2947 kilometrov), leta 2023 pa se je odpravilo na svojo glavno vožnjo od Vladivostoka do Sočija, ki je dolga 11601 kilometer.

Začetki potovanja

"Izhodišče je bil Vladivostok, do katerega sem prispela z vlakom. Ne zaradi ekonomičnosti ali udobja, temveč zato, ker je to pustolovščina sama po sebi. V skoraj sedmih dneh, ki jih preživiš na vlaku, imaš čas, da razmisliš o vsem svojem življenju - na splošno je to zelo terapevtska izkušnja. Ko sem odhajala, mi je bila moja služba resnično odveč, a ob koncu potovanja sem bila že pripravljena vzeti v roke fotoaparat," pravi Anna.

15.05.2023 (6. dan) Od polja pri vasi Sovhoz Požarski do mesta Bikin

V mestu se je odpravila do svetilnika Tokarevskega in vklopila aplikacijo za izračun razdalje.

Tigri in spanje na polju

Ob odhodu iz Vladivostoka Anna še ni vedela, kam gre. Imela je štiri cilje in končni pristanek ni bil tako pomemben: "Prvi je bil, da bi prepotovala celotno Rusijo od morja do morja. Drugi je bil, da se preizkusim na dolgi razdalji. Tretji cilj je bil, da bi bila sama s seboj in razmišljala o številnih stvareh. Četrti pa je seveda ogled velikih mest!".

20.05.2023 (11. dan) Birobidžan

Na takšnem potovanju moraš biti pripravljen na vse.

Blagoveščensk 27.05.2023 (18. dan)

Anna je na potovanju večinoma spala v šotoru na poljih, enkrat pa je morala prespati na avtobusni postaji, s seboj pa je vzela tudi cel komplet za odganjanje divjih živali: "Na Daljnem vzhodu se vsi bojijo medvedov in tigrov, zato sem imela s seboj obrambni poprov sprej, lovsko signalno pištolo in ročne bakle - na srečo mi nič od tega ni prišlo prav. Nisem pa vzela ničesar proti psom, saj pogosto napadejo kolesarje. Nihče me ni ugriznil, ni pa prav nič prijetno, ko se na tebe požene ogromen pes. Seveda sem imela tudi šotor, podlogo, rezervne dele za kolo in tako naprej."

Srečanja na cesti

5.06.2023 (27. dan) Čita

Anna je tudi malo obžalovala, da ni trenirala že prej: "Vsak dan sem prevozila približno 100 km, kar za kolesarsko potovanje po Rusiji ni prav veliko - včasih na teh 100 km ne prideš nikamor, ampak je to le cesta od ene vasi do druge. Ni šlo vse gladko, vendar se je Anna naučila obvladovati situacijo brez panike.

Težave na poti, 13.07.2023 (65. dan)

"Dogajale so se izredne situacije s kolesom - nekatere sem lahko rešila sama, včasih pa sem morala na servis. Enkrat se mi je kolo pokvarilo med mesti - takrat sem štopala, in moj prevoz me je odpeljal do bližnjega servisa. Tako sem večkrat dobila pomoč," pravi dekle.

10.06.2023 (32. dan)

Anna je v Rusiji spoznala zelo različne ljudi: "Na potovanju sem spoznala tri vrste ljudi. Prvi so samo mimoidoči (na primer vozniki, ki prevažajo avtomobile iz enega kraja v drugi), ki so me videli v eni regiji in me nato spet srečali v drugi. Pravili so mi: "To je že tretji avto, ki ga vozimo, ti pa še vedno potuješ?!". Običajno so mi dali nekaj za jesti, priboljške, vodo. Drugi so prav enaki popotniki. Včasih kolesarji, včasih avtoštoparji. Med njimi je bil tudi edini tujec na moji poti - Iranec. Želel je potovati iz Moskve v Magadan, a mu je na žalost potekel vizum in mu je zmanjkalo nekaj dni za dokončanje potovanja.

30.07.2023 (82. dan)

Tretji so bili domačini. Včasih so me povabili, da sem pri njih prespala, in mi razkazali mesto - tega se spominjam z veliko toplino. A vseeno moraš biti previden, s kom se družiš. Včasih so mi prišli na pot ljudje, ki niso bili tako prijetni. Osebno odsvetujem komuniciranje s prodajalci ob cesti in previdnost pri tovornjakarjih."

Nočitev pod mostom in na avtobusni postaji 14.06.2023 (36. dan)

Anna je prepotovala številna velika mesta: Stavropolj, Volgograd, Saratov, Čeljabinsk, Ulan-Ude, Čito. V več mestih se je ustavila na kolesarskih postojankah lokalnih motorističnih klubov. Za nekaj dni se je ustavila v Irkutsku, kjer je praznovala svoj rojstni dan - ima celo fotografijo s torto ob Bajkalu!

5. julij - rojstni dan na Bajkalu

Nasveti za tiste, ki imajo podobne želje

10. oktobra je Anna dosegla zadnjo točko svojega potovanja - Soči in se bo kmalu vrnila domov v Moskvo.

Tega je vesela in zdaj je navdušena nad ustaljenim življenjem: "Morda se sliši čudno, ampak med potovanjem sem se utrudila. Nenehno na poti, nenehno druženje z novimi ljudmi - po petih mesecih postane precej utrujajoče. Zdaj se bom vrnila domov, se srečala s starši in začela delati. Nimam namena več potovati.

Stavropolj in Majkop

Popotnica pa je vsem, ki bi radi ponovili njeno pustolovščino, svetovala naslednje: "Prvič - vse je mogoče! Navaden zdrav človek brez treninga lahko premaga takšno pot, če si to resnično želi. Upam, da bodo mojo zgodbo videla predvsem dekleta in da bodo razumela, da je mogoče potovati sam. Drugič, takšna izkušnja človeka zelo spremeni. Spomnim se, da sem mislila, da se za takšne pustolovščine odločajo samo neki drugi čudni ljudje, jaz pa tega ne bi zmogla. Prvo potovanje je resnično razširilo meje zavesti - spoznala sem, da če je mogoče s kolesom prepotovati Rusijo, potem je mogoče narediti tudi veliko drugih stvari, ki niso povezane s potovanji. Toda če ste depresivni, ne pričakujte, da vas bo takšno potovanje vrnilo k življenju. Na koncu se še vedno vrneš v mesto in se spet potopiš v rutino. Tretjič, takšna potovanja so primerna za vsakogar s finančnega vidika. Na mesec lahko shajate z 15-20 tisoč rubljev (pb 150-200 evrov), z večjim udobjem pa bo seveda dražje - na vas je, da izberete.

36 - 4.10.2023 (148. dan)

Če bi radi uporabili vsebino s spletne strani Russia Beyond (delno ali v celoti), pri svoji objavi dodajte zraven še povezavo na prispevek na naši strani.

Preberite še:

Spletna stran uporablja piškotke. Več informacij dobite tukaj .